Nystart!

Ja, nu blir det nystart på många sätt. Både nystart för bloggen och dess innehåll och för mitt eget och Johns liv. Vi ska ta tag i viktminskningen nu tillsammans, hjälpas åt och peppa varandra. På något sätt känns dte som om jag kommer peppa honom mer (trots allt min idé) men han verkar pepp och läser in sig på recept och metoder.

Vägde mig igår morse och höll på att falla ihop. Nu är dte dags att ta tag i vikten och kroppen och även hälsan så LCHF, träning och ta hand om kroppen.

Idag, den 12:e april väger jag.... (har otroligt svårt att skriva det här, synligt för de som läser) men 94,8 kg.

Första steget: Att faktiskt att erkänna för mig själv och "andra" vad jag väger. Så länge jag gör något åt det så kan ingen kalla mig tjockis och onyttig! Då var det sagt.

Andra steget: Starta läsa mer om LCHF:s metoder, regler, risker, omdömen, allt! Frukostexempel och annat.

Tredje steget: Sätta igång med träning. Joggning med lungt tempo, gym och allmänt röra på mig. Denna gång ska jag inte börja spring eller gymma konstant och trötta ut mig på det, jag tappar lätt gnistan då. Istället blanda träningssätten och ta det i det tempo jag känner att jag orkar börja med.

Fjärde steget: HÅLLA UT!!! Att inte slarva (vilket tydligen kan vara väldigt dumt i LCHF) med maten, träningen och inse att det kan komma perioder det känns förjävligt men pressa mig själv och känna mig stolt över att jag faktiskt kan klara det.


Så nu blir Bitterfittan ett sätt för mig att föra "dagbok" på min framgång och även kolla tillbaka för att hitta gnistan om den skulle slockna.


Joggat 30 min (snabb gång och jogga)
Sit ups: 20

Frukost: Hade enbart yoghurt hemma så det blev lite yoghurt med 4 frysta hallon.
Lunch: Broccoli med Spättafilé
Middag: Tacogratäng med blomkål och paprika

Let´s go!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0