Sverige jobbar, till vilket pris?

Sitter i soffan och tycker allmänt synd om mig själv då jag har dragit på mig Linas och PG:s förkylning:P Feber, frossa, täppt i näsan, ont i halsen och svullnad i öronen. Ingen höjdare! Behöver tycka lite synd om mig själv, om ingen annan gör det (martyr som jag är).
Snart midsommar iaf, inga direkta planer men troligtvis nyhem, käk och underhållning. Ska bli kul, tror jag.

Låg och tittade på bröllopet igår, från 11-17 typ. Fan va dom hade idétorka om samtalsämnen till slut, innan bröllopet börjat. Även väldigt roligt att det faktiskt finns experter på alla jävla områden. Det diskuterades av experter om Victorias brudbukett, vilka blommor, vilken form, gamla brudbuketter, blaha blaha. Sen skulle det diskuteras vilka smycken hon hade på sig, vilka emblem som Daniel skulle få/har, Vem som lagt ut mattorna i kyrkan, vilka båtar som låg till i hamnen osv. Det finns experter på allt!! Det må vara en stor och viktig dag, ett kungligt bröllop, men varför lägga såna gigantiska summor på en enda dag, när den summan skulle kunna fixa bostäder till massa människor, förbättra skola, vård/omsorg, läggas till välgörenhet, vad som helst, men för att en skara royalties ska kunna käka rysk kaviar med guldskedar prydda med diamanter är itne speciellt lönsamt. många moderater säger: "Jaaa, Sverige jobbar!" Men för helvete, det jag jobbar, tjänar in och betalar skatt på vill jag inte ska gå till någonting som inte kommer gynna Sverige långsiktigt. Varför ska jag annars jobba och betala skatt?/jobba vitt. Att betala ett bröllop som enbart ska ha det dyraste av allting, vill jag itne sponsra. Kalla mig egoistisk och bitterfitta men tror att det finns fler som tänker så.

Min käre mor berättade dock att hennes kusin Mats var dirigent på "förfesten" i fredags. Då känner man iaf en person som varit på bröllopet. Antar att han inte betalat skatt i onödan. Kan inte släppa hur Daniel är sjukt äckligt lik Boxer-tv-Robert. Troligtvis tänkte Daniels föräldrar att de ville ha en unge med samma plastiga drag som Robert har. Mamman fick para sig med en boxer-hund och 9 månader senare föddes Daniel "Robert" Westling... Sjukt!


Nu blir det iaf mer sömn i soffan och en film kanske.
So long suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0