Dags för rån, eller inte...?

Har haft aningen konstig otur idag och igår. Köpte ju en helt ny flaska schampo för mina sista pengar ungefär. Ställde den på badrumsgolvet och duschade. Råkade välta flaskan, täntke inte på det. Ser efter några timmar att det har runnit ut nåt på golvet. Tänker itne på det, trampar i det och halkar som fan. slår i armbågen och röven hårt som fan. Sitter i schampot som nu har skvätt över hela badrummet och badrumsmattan. Försöker tvätta golvet men halkar runt som bambi på is. Så där sitter jag i enbart trosor och tvättar golvet, täckt i schampo och vatten. Ingen bra grej. Där va halva nya schampoflaskan utspilld så 25 kr åt helvete.
Slutsats: Tappar man schampoflaskan så ställ den upp med en gång.
Ekonomiskt: - 25:-

Nästa otur/skitgrej är att hemköp (där jag oftast handlar) har höjt priset på Göteborg Rapé från 40 kr till 43 jävla spänn! Hade lyckligtvis pantat flaskor för precis 43 kr så d va ju lyckligt men fan. 43 jävla spänn e itne okej för en dosa snus! På netto kostar det 34 kr...
Slutsats: Börja handla på Netto!
Ekonomiskt: - 9:-

Turgrej däremot är nya lönen på jobbet. garantilönen gick upp 30:-. Får 120:-/h nu istället för 90. Not bad eh?;) Fattade först inte nya löneplanen när det står att både provisionen och garantilönenn är mindre, men så fel jag hade. Mattesnnillet e itne stort i min, eller så har vi för krångligt lönesystem.
Slutsats: Lära mig förstå lönesystem och att det är bra att arbeta.
Ekonomiskt: + 30:-/h

Har matat Bengans katter nu i snart en vecka. 4 kattungar och en kattmamma. De är urgulliga och blir jätteglad när jag kommer och gosar med dem. Dock lite jobbigt att gå dit två gånger om dagen. Tur är ändå att jag får ca 1 timmes promenad varje dag. Så sammanlagt gått lite mer än 5 timmar nu i veckan. Utan pengar blir det även ingen skräpmat och ekonomiskt ätande.
Slutsats: Katter ger motion
Ekonomiskt: +/- 0:-


Jobbar på BM ikväll, så tjänar nu minst 660:- för 5.5 timmar. Känner okej, går det bra så får jag dessutom provisionen:) Förhoppningsvis en bra kväll. Dessutom Bulls imon så minst 600:- till.
Slutsats: BM och Bulls är bästa stället att jobba på, ger mest pengar.
Ekonomiskt: 660:- + 600=1260 för 10.5 timmars jobb


Så, sammanlagt blir vinsten för dessa dagar:
+ 1260:-
-34:-
1226



Kan bli bra. Nu har ni sett min ekonomi typ. Hoppas det hjälper någon:P Mig hjälper det iaf!
So long suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0