Jävla bloggare

Aningen konstig överskift för en som bloggar själv men för att förklara vidare, jag har inget emot människor som bloggar om sina vardagar, sina liv, upplevelser, intressen osv. Dock har jag en sorts blogg som jag har aningen svårt för och irriterar mig på så mycket. Alla dessa modebloggare, eller mer definierat, alla de bloggare som kallar sig modebloggare men faktiskt itne har en aning om mode utan tar allt från de kända riktiga modebloggarna, Elin Kling, Sofi Fahrman, Ebba Von Sydow och för att glädja denna arma stackare, Blondinbella (som i mina ögon är en av de mest onödiga bloggarna som någonsin skådats). Dessa kända modebloggare har åtminstone en liten koll på mode och trender. Men en liten 17-årig blond tösabit från Mjällby som enbart har en Lindex-butik typ, är inte modebloggare! Alla ska visa det som jag hatar mest av allt, uttrycket: "Dagens outfit". Va fan skulle jag bry mig om denna 17-åriga blonda Mjällby-bloggarens klädsel en onsdag förmiddag på gymnasiet eller om hon köpt ett par nya strumpor? (inget illa menat mot Mjällby-töser, bara ett exempel på ett litet ställe)
           Om du jobbar inom modebranschen, fantast när dte gäller märken, modet, fine, blogg on! Men att ALLA ska visa upp sin klädsel för dagen. Det är lika intressant som att läsa om allas dagliga toabesök. När man öppnar startsidan Blogg.se är det ca 90 % chans att det handlar om just "dagens outfit" eller nya skomodet som någon liten blond 17-årig tösabit från Mjällby har hittat på.

En annan lustig sak med detta jävla fenomen är att om man skulle titta på alla som någonsin använt ordet "Dagens outfit" så ser man att alla visar upp samma outfit. Näst intill identiska kläder, modeller av skor och smycket. Och var är det köpt, jo, H&M, Gina Tricot, Cubus, Veromoda. Har ingenting emot dessa affärer, inte alls, tvärtom. Älskar deras kläder oftast även om alla har likadana. Men när alla sk. modebloggarna visar upp dagens outfit som ser likadana ut så är dte inte så jävla intressant längre.

Jag vet, om man nu stör sig, varför läsa bla bla bla. Jag läser inte modebloggarna, varken de riktiga eller Blondinbellas eller någon annans men stör mig på hur denna trend har fått sån makt över klädkonsumenterna. Min blogg är itne så jävla intressant i sig, fine. Jag vet det, inget nytt för mig. Men klaga, det är fanimej roligt:) Så vill även tacka alla modebloggare och icke-modebloggare för att ni skapar sådant som får mig att bli irriterad och destruktiv.



Och för er som nu blev illaberörda av modebloggstjafset, lite ointressant personligt vardagsskit som ni kan störa er på. För att bli mer positiv, eller nej, just nu kan jag inte det. Måste plugga så pissigt mycket idag, läsa 200 sidor på engleska om metoder, skriva referat på 2 sidor, göra diskussionshemtenta på 2 sidor, börja skriva c-uppsatsen och skriva synopsis.

Jo förresten, jag stör mig på att hemköp aldrig har Rapé white kvar i slutet av veckan
Jag stör mig på att mitt internet inte vill göra som jag vill
Jag stör mig på att IKEAs kassar har pappershandtag som går sönder när det blir lite för tungt. Typ 6 glas...
Jag stör mig på att disken aldrig tar slut
Jag stör mig på när ringer runt flasköppningen fastnar och man itne kan stänga korken
Jag stör mig på modebloggare
Jag stör mig på att det aldrig finns något i garderoben man vill ha på sig, även om man shoppat
Jag stör mig på att jag e så jävla lat
Jag stör mig på folk som ger anonyma elaka kommentarer (dock är vissa rätt roliga och skrattretande för att de e så meningslösa)
Jag stör mig på folk som ska kommentera ens vikt. Ska man säga något elakt så kom på något bättre än att klanka ner på utseendet. Lika vettigt som att säga "Hora" eller "groggluder". Slyna, helt okej, jag gillar det, bitches!
Jag stör mig på att jag e så jävla grinig och stör mig på allt.
Jag stör mig på att kurslitteratur är på engelska
Jag stör mig på när folk ringer och lägger på för att man ska ringa upp. Fattiga jävlar
Jag stör mig på Blondinbella
Jag stör mig på att diskmedlet är för flytande så det blir för mycket varje gång man diskar
Jag stör mig på din mamma
Jag stör mig på när studenter kör lambo ute på krogen. Fine på kåren men inte bland vanliga människor
Jag stör mig på videobloggare

Oj, nu kom jag in på ett annat gigantiskt störningsobjekt (för ja, de är objekt). Videobloggare! Dessa irriterande, små jävla fjortisar som sitter och stör sig på andra människor som inte är som dem (Damn, d e kul att klaga på sig själv som stör sig på allt^^). Och hur intressant är detta innehåll: "Idag har jag ätit en cheeseburgare, känner mig såååå tjock nu. Sen ska jag dricka en chai-latte för jag går på kaffediet nu. Jag väger 49 kg nu och måste ner till minst 45." Holy fuck, finns inte mycket mer information att hämta hos dem. Fine, alla är kanske itne likadana, har inte kollat på speciellt många (Thank God...) men för att vara den bitterfitta jag är så säger jag att alla videobloggare är dumma i huvudet.

Ja, jag är en bitterfitta, en missnöjd, inte alls känd, grinig, pms-bloggare som inte har många läsare. Men gissa varför vissa videobloggare har så mycket tittare, För att man sitter och gapskrattar åt deras dumhet och gigantiska ego. Man tror att det är en parodi på en handikappad fjortis från Mjällby vars intressen är att dricka chai-latte, lyssna på Idol-Erik och banta (sorry tösabiten från Mjällby igen). Filma nåt vettigt istället. Filma när ni knullar, då får ni defintitivt tittare. Det är väl det ni är ute efter, att visa upp er och ert stora ego för alla människor på internet. Gör nåt vettigt och spela in porrfilmer så kommer ni få samma kommentarer iaf.
"Lol, är dte här ett skämt eller?" "Fan va sexig hon e // Idol-Erik 16 år"

Idol-Erik fick visst en släng av min bitterhet men fuck it. Ser ju ut som något som inavlats i Mjällby.

Nu ska jag plugga vidare!
Hejsvejs!
"Dagens outfit"

Hejsvejs! So long suckers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0