Pensionärsliv på Nyhem 22

Jag har fått in en väldigt trevlig vana nu med Lina först och främst. Kafferep, vi träffas på eftermiddagarna, dricker kaffe och skvallrar. Hur pensionär får man bli? Vi har dock inte börjat med dammsugare och mandelkubb men det kommer säkert snart^^ Blir iaf ballerinakakor idag om jag kommer iväg till affären. En höjdare som ingen annan fattar att jag gillar:
Ballerina Choko + Bonjour kantarell-ost = Smakar cheesecake och är hur gott som helst.
Andra pensionärssysslor idag är att hänga upp gardinstängerna rätt igen, sy fast märken på ovven och självklart, titta på kvalet till Eurovision song contest och det man gör varje dag, pluggar (inte så mycket pensionär med det men...).

Satt å tänkte på vilka olika konstiga tankar jag haft i livet.

Mina yrkesval som liten:
Taxichafför, ville sitta och lyssna på musik i bilen konstant.
Kirurg, ville se massa blod
Arbetslös och förtidspensionerad, slippa göra någonting

Filosofier:

  • Det fanns små rum i tv:n där alla olika krymta programledare satt. Valde man 1:an så zoomade teven in på det rummet där programledaren satt.
  • Bussar kunde inte sväng. Dom är ju skitlånga!
  • Hålfotsinlägg var en kroppsdel (denna teori försvann när jag var 18)
  • Hundar åt katter
  • Man kunde trycka igenom en pinne i ena örat och den kom ut genom andra örat. Tack och lov provade jag aldrig detta, men man kan tro det ibland.

Äh man va ju barn, man visste inte bättre.
Dagens bild


Dags för juice!
Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: pg

haha jag med faktiskt, så typiskt ändå... men vi kan sitta i mitt fönster och kolla på alla hetingar som spelar volleyboll. Om där nu finns ngra... haha

2009-05-12 @ 17:00:06
URL: http://pege.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0