Tiden går fort när man går upp i vikt

Nu när det är några månader kvar till beach 2009 börar min panik inför badsäsongen sätta allvarlig fart. Vill itne behöva känna att jag vill gömma mig under handduken när jag borde ligga på den på stranden. (även av vettiga skäl, onödigt att sola under en handduk... eller?) Vill känna mig snygg, vara nöjd med kroppen och vilja prova och köpa ny bikini, vilket inte är speciellt frestande just nu med vinterhullet kvar på magen och benen. Fick inspiration av en gammal klasskompis blogg där det stod om nyttiga dieter som jag ska försöka hålla mig till.- Iaf testa ett tag om det itne är för svårt.
      Hade tänkt mig:
1. Soppor. Soppdieter funkar och är dessutom gott och mättande. Lätt att hitta på nya recept med soppor, och dessutom billigt. Buljong, grönsaker och nötkött ca 2 dagar i veckan. Hur mycket grönsaker och frukt man vill dessutom.
2. Viktväktarnas diet, den utgår från att du ska äta minst 5 ggr om dagen, ett visst antal poäng uträknat efter din kroppsvikt, längt, kön, rörelse och annat. Jag vet att den funkar men för en student är det inte lätt att äta 5 ggr om dagen, bestämda tider.
3. Räkna kalorier, sjuukt jobbigt och svårt när man inte vet hur många kalorier det är i allting. Isf skulle jag stoppa i mig ca 1200 kalorier om dagen.

Under dessa dieter (vilken jag nu väljer) blir det att följa Fridas tips om en matsked vinägen i ett glas vatten efter varje måltid. Mättar längre och gör att magen jobbar snabbare.
Någon av dessa ska jag försöka med. Tänkte börja imon och om jag lyckas i en vecka, blir det en till, och en till... och en till. Ja, ni fattar jag fortsätter tills jag tappat ca 10 kg. Detta är ifall mitt psyke klarar av det, och självklart min kropp. Men just nu kan den bara må bättre. Behöver en rensning av kroppen.

Vad jag väger nu vet ingen och det ska ingen veta heller men jag måste ändra hur jag tar hand om min kropp. Om någon har kritik och ycker att jag e korkad som ska banta blaha blaha så vet ni inte riktigt hur min kropp mår eller vad mitt mål är innerst inne. Det är inte bara vikten som behöver förändras. Psyket behöver en rejäl förbättring.
Feel free att kommentera.

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0