Rykta din plugghäst

Har börjat känna mig som det på senaste faktiskt och, kalla mig tönt, men det känns jävligt skönt. Behöver lägga mer tid på studierna och mindre på festande och slappande. Men chillandet kommer jag aldrig ge upp! Suttit på bibblan sen halv 12 och skrivit seminarieuppgifter med Emma. Sjukt intressanta ämnen om rasism, kriminalitet och feminsim. Konformitet och avvikelse skrivs det om nu. Shit, va mycket exempel och idéer vi har. Men tyvärr får inte allt plats på två sidor med 1,5 radavstånd. Trodde aldrig jag skulle säga det men... jag vill ha enkelt radavstånd!

För övrigt fick jag höra att vissa har en väldigt negativ bild av studenter. Att allt vi gör är att festa, supa och beter oss som svin/slampor. Jag kna till viss del förstå att denna bilden finns men vill också försvara studenter. efter att ha hört en person säga hur hon&han betett sig under studietiden kan man inte sätta in alla i samma grupp och anta att alla gör på detta sätt. Jag själv, festar ca 2 ggr i veckan, ibland helt nykter och ibland inte men sköter ändå studierna och gör det man ska. Att Halmstads studenter ligger runt är också ett rykte då de som syns och hörs är de som pratar om sina "erövringar" och ligg. Många studenter gör inte detta och de är ingen som tänker på dem.
Bygg inte åsikter efter en persons utsaga och vittnesmål. Det finns 5000 studenter i Halmstad, har väldigt svårt att tänka mig att alla skulle vara likadana och bete sig likadana. Då hade inte många klarat av skolan och det hade itne funnits några studenter kvar i Halmstad.

Shit, jag borde börja blogga för kåren^^

Hejsvejs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0