Chilla som fan

Det första jag gjorde i morse var att njuta! Tog på mig morgonrocken, gjorde kaffe och öppnade fönstret och satt och njöt av solen med fötterna på fönsterbrädan. Skulle hämtat tidningen men kände att det var för mycket arbete. Om man åtminstone börjar dagen på ett chill sätt kanske den avslutas på ett sådant sätt. Mitten av dagen blir däremot enbart plugga och om det inte finns tid för matlagning blir dte pizza eller annan onyttig mat:P (inte direkt bästa starten för diet men, ajja.

Ovve-invigningen var askul igår! Att se 16 lila overallsklädda ettor krypa runt på alla 4 i sanden och kladda äckel på varandra är priceless! sen luktade det itne gott på 28:an på nyhem. Hela korridoren stank vitlök men var en rolig förfest. Ni kan fanimej festa, ettor!

Dagens tumme är CSN. (blir nog flest negativa punkter men ska försöka se det från den ljusa sidan)
Tummen upp:
1. Svenska studenter för både bidrag och tillgång till lån. Utan detta, skulle det bli väldigt tight, både med pengar och tid. Jobba nästan heltid och plugga och skaffa de poäng man måste ha för att få fortsätta. Inte alla änder som ger pengar till fattiga studenter.
2. Att man kan göra ansökningar och allt pappersarbete på nätet. Slippa skicka 300 kuvert till CSN och köpa frimärken. Blir det minsta fel så får man tillbaka ett brev som man sen ska skicka tillbaka och blaha blaha. dessutom står all fakta på CSN.se. En bra idé!
3. De påverkar att man sköter skolan bättre. om det itne behövdes hade man antagligen varit latare och inte gjort allting i tid. Nu måste man hålla takten och studera allt man ska.

Tummen ner:
1. Var ska jag börja, deras sura telefonister. Behöver jag säga mer?
2. Att det skickar ut återbetalningsbrev asofta men sen ska man aldrig betala tillbaka det? Om man har sagt att ens studier slutar 2010, varför skickar de då återbetalningslappar innan varje hösttermin startar? Slöseri med papper.
3. Räntan på csn-lånen. Helt sjukt hög och de tjänar miljoner på att folk lånar pengar vilket faktiskt de flesta studenterna gör. Sänk räntan eller fixa bättre villkor.

Nu har jag massa slem i halsen, så nu ska jag göra nåt annat.
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0