Mölndal= Heimlichmetoden

Sitter hemma i Mölndal, fram för teven och chillar som fan. Vilket lugn det var så fort man lämnade Halmstad. Var på en mysig examensmiddag med massa alkohol och kortspel igår i Gbg och fan va skoj det var! Var så skönt att inte gå ut på krogen utan bara chilla istället. Ibland blir Halmstad och all drama och människor man känner överallt, för mycket för mig och känns så kvävande. Som om något fastnar i halsen som bara inte kan försvinna. Då är dte så otroligt jävla gött att komma hem till gamla Mölndal och få bort den känslan. När ma sen åker tillbaka till Halmstad har allt släppt och man får nya krafter. Behöver en paus ibland helt enkelt. Så nu har Mölndal stoppat kvävningen och snart mår man prima igen.

Blir grillning med päronen idag, fläskfilé, klyftpotatis och rödvinsås. Kan det bli bättre?! Imon ska man träffa Jonas och ha det lika soft då. Söndag åker päronen till Gullholmen så då blir dte att vara ensam hemma och kanske ha lite chill/grillfest och annat. Har man tur så vill Jonas med ner till Halmstad på tisdag och hälsa på och dessutom köra ner:P Alltid gött att få skjuts. Nä, fyfan va gött dte e att va hemma. Kan inte säga det tillräckligt.

 Tog ett halvdumt beslut igår kväll. Fick för mig att det skulle vara skönt att gå hem från Vasaplatsen till Mölndal. Det var jättegött tills jag var vid Dalgångsgatan, då märkte jag att converseskor inte är skönt att promenera med i mer än 20 min. Tog 1h och 40 min att komma hem men det positiva, brände fett istället för pengar, blev nykter som fan (fanns det en skala mellan 1-10 på nykterhet skulle jag ligga ungefär på 15) och fick se en död ekorre på gatan. Vet dock inte om ekorren var så positivt inställd vid det tillfället men lite spänning i vardagen har aldrig skadat.

Dagens bild

Mitt gamla hus, saknajj!
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0