Nu är det faktiskt så att...

Nu har jag viktiga saker på hjärtat. Dagens inlägg ska handla om:
1. Prostituerade oskulder
2. Fyllor (huvudpunkten)

Så nummer 1
Sitter och tittar på kanal 5 på ett program om en 26-årig engelsk man som fortfarande än oskuld och åker nu till Amsterdam för att gå till en prostituerad som ska lära honom om sex, hur man har sex och han får öva på att ha det. Om någon vill bli av med oskulden, vill man verkligen göra det med en hora då? Är det en sund syn på sex att behöva betala för sex? Ska inte ens gå in på objektifieringen och bla bla bla nu men det blir ett annat inlägg.
      Han säger att han blivit avvisad så många ggr av kvinnor att han itne längre orkar försöka eller vågar. Visst, kan förstå om han har dålig självkänsla men kan vara så att han gör något otroligt fel i sitt raggande efter sex. Skicka honom på en charmkurs istället för till en prostituerad 50-årig kvinna i Amsterdam.

Nummer 2 (passande...?)
Har varit lite smått festande nu sedan hemkomsten till Halmstad. Jag har haft mängder med roliga fyllor i mitt liv, speciellt vid 18-20 års åldern ungefär. Då visste människor hur man dricker, vilka begränsningar de har och de lärde sig av sina misstag. Men nu, vid 22 års ålder har konstigt nog fjortisfyllan kommit tillbaka till många jag känner. Jag vet mina begränsningar när det gäller alkohol och kan sluta dricka när jag behöver det. Dock kan männsikor jag dricker med inte sluta när det räcker utan dricker tills de deckar, ramlar, tappar bort allting, får minnesluckor, blir aggressiva, spyr, börjar gråta och allt sånt (ibland slutar det int efter detta heller)
    Detta har gjort mig så trött på att festa med många här i Halmstad. Både alkohol och festande känns otroligt meningslöst när man näst intill 99% av gångerna får hålla sig halvt nykter och se efter de andra. Bråken ska vi inte tala om! Så mycket tjafs på fyllan mellan folk, utskällningar hit och skitsnack dit. Jag orkar itne höra på sånt längre. Alkoholen drar verkligen fram det sämsta i folk. Jag vill inte festa som en fjortonåring igen, benn there, done that redan. Och jag skulle aldrig få för mig att festa med en 14-åring nu, men när ens kompisar beter sig som 14, ska man sluta umgås med dom? Nej men inte dricka och festa lika mycket. Bara så trött på att gå ut. Slutar ju oftast likadant ändå.

Detta handlar itne om att jag inte tycker om människor som blir sådana på fyllan, jag är orolig för dem. En morgon är dte inte lika kul att vakna upp och skratta åt att man gick hem med en främmande kille eller ramlade ihop i stan bredvid polisen. Du är så sjukt mycket mer sårbar när du är alkoholpåverkad. Kroppen tar skada och speciellt om du inte bryr dig om de tecken kroppen visar när det är nog.

Om någon skulle känna sig utpekad så... sorry men då kanske du dricker och festar på just detta sättet. Man får tolka det hur man vill. Jag vill inte att folk ska fara illa p.g.a en egenltigen onödig sak som alkohol.
Drink responsibly!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är så klok du Erica! Fjortisfyllor har sin tid och den tiden är inte nu. Ser fram emot nästa födelsedagsfest då man kan få praktisera sitt mogna drickande! Hoppas allt är bra! Kram

2009-01-20 @ 12:42:45
URL: http://johannaskriver.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra där darling. Emma

2009-01-20 @ 13:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0