Årskrönika 2008

Vi kör en enkel version av årskrönika. Innan har jag skrivit månad för månad men detta tar sån jävla lång tid så det blir frågor (rip off på emmas)

Det roligaste som hände 2008
Självklart sommaren i Halmstad. Tylösand, krogsöndag och mängder av grill och vin-kvällar.
Seglingen från Gbg till Smögen med världens finaste väder.
Tysklandsresan med tjejerna.
Kräftskivan i Haverdal

Det tråkigaste som hände 2008
Julen faktiskt, var så otroligt tråkigt i Dalarna, bara vara hemma med familjen och lösa korsord hela jävla tiden.

Personer jag vill tacka för 2008
Alla de som gav mig en chans på våren och försökte lära känna mig, Emma, Lina, Klara, Emma, Therese, Mirre och alla andra. Mamma och pappa som gjorde det möjligt för mig att bo kvar i Halmstad under sommaren.

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En pojkvän, singellivet tar kål på mig efter nästan 2 år. Desperat? Nja lite

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
25 juli: Seglingen
20 nov: Sven kolar

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Vikingarna - Moskva
Vi är dom sjungande köttbullarna

Största musikaliska upptäckten?
Jamba? Nej för fan! Gjert Fylking på kareaoken och Kevin Borg typ

Något du önskade dig och fick?
Pengar i julklapp?

De bästa nya människorna du träffade?
Oj många faktiskt eftersom jag fick hela mitt kontaktnät i Halmstad detta året.
Emma, Lina, Klara, Emma, Therese, MIrre, Jennie


Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?

Fick sparken och gått en hel helg i klackar

Dog någon i din närhet?
Ja, Sven Rylander


Vilka länder besökte du?

Danmark och Tyskland


Blev du kär under 2008?

Ja

Vad berörde dig mest under året?
Att det är en sjukt bra idé att avrunda varje köp i affärer uppåt och skicka den kronan till röda korset eller annan hjälp. Jag tycker tanken är otroligt bra och snäll.
Hur jag själv betedde mig under allt rabalder under sommaren.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Festade som en galning på Fiesta i Tylösand med gratis drinkar hela kvällen. Sedan födelsedagsfest i Mölndal någon dag senare.

Hur höll du dig från att bli galen?
Umgicks med mina närmaste vänner (men var nog rätt galen då åxå)

Vad har varit det mest irriterande under 2008?
Att så många tappar bort alla sina saker jämt, kan ju inte ringa någon som inte har mobiltelefon.
Jamba, var ska jag börja?
Alla dessa varuberg i mataffärerna

Vad är ditt största misstag under 2008?
Att bli kär
Att jag inte sa vad jag tyckte och tänkte

Årets...
...ställe -
Tylösand
...dryck - Vin i mängder
...resa - Seglingen
...bästa veckodag - Torsdagar med kareaoke
...måltid - Kycklinggratängen i Haverdal
...favoritkväll - Alla myskvällar med vin med Keel
...miss - att leka med superlimmet (limmade ihop mina fingrar)
...vinst - Melodifestivalen under nollningen
...fest - Midsommar
...diskution - Var ligger Andersberg?
...försök - Bantningen
...sanning - Den jag blir kär i blir inte kär i mig
...förfestställe - Keels lägenheter
...mest lyckade högtidsfest - Midsommar
...inlägg - Klagoinläggen
...brott - Inbrott hos Therese
...överlämning - Jag fick en ursäkt att kasta ägg på vissa jag inte tyckte om
...svar - AAAAPAAAAAAAA!
...mest misslyckade fest - nyår 08/09

Slutligen, utsedd till årets bästa människa: (trumvirvel)
Emma Cunow

Annars, tack för ett bra år i Halmstad och självklart alla hemma i Gbg också. Tänker fortfarande på er. Frida, Elin, Jennie och alla andra.

Hejsvejs

Årets bilder






Finns många fler bilder med detta får duga än så länge=)


Kommentarer
Postat av: lillebror ;)

så julen var så tråkig :P jag får nog hålla med även om jag slapp sitta hemma..

kunde inte förbättra din jul med ens 1 procent...

bye bye

2009-02-06 @ 17:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0