Duvan is back in business

Jag vill be om ursäkt för att jag varit så kass på att blogga senaste veckan. Har bara inte haft mycket tid eller ork. Har kommit in i  "ingenting-är-roligt-och-jag-är-less-på-allt-och-alla"-perioden. Sovit till 12 varje dag och knappt orkat gå utanför dörren. Ångest inför skolan som börjar om 3 veckor och har massa poäng att ta in. Socialrätten verkar inte bli av och jag är redan skoltrött. Fick t.o.m infall om att hoppa av helt och bara jobba istället men det skall jag INTE göra! Har bara ett år kvar, det hårdaste av dem med c-uppsats och projektarbete men ska nog klara av det. Måste bara lära mig att prioritera rätt.

Veckan har varit rätt tung för övrigt. Jobbat mina två första pass. Gick bra tror jag och skoj var det. Blir bara så nervös och hatar när jag själv gör fel. Känns som minsta misstaget ska få mig sparkad eller nåt. Finns inget värre än att få tillsägelse eller skäll. Jag är ju trots allt helt ny. Samtidigt som jag varit nervös för jobbet har jag varit på "date" med Christian vilket kanske itne gick precis som jag ville. Hade jättemysigt på daten med promenad och mat men söndags var itne lika roligt. Så han kommer jag inte höra av mig till mer och han hör inte av sig till mig. Undrar bara vad jag gjort för fel, och om jag gjort något fel. Även där, hatar att göra folk missnöjda och göra misstag. Varför kan inte bara killar säga vad som är fel eller hur allting går. Men ville han bli tillsammans med en annan tjej för en månad sedan så kan man undra ifall han menar allvar med mig. Sååå, blev inget mer med det.

En glad nyhet är att min kära granne duvan nu har börjat bo in sig i huset. Nu sitter han där uppe och kuttrar om dagarna, rätt mysigt ljud faktiskt. Han kan dock bli lite högljudd på kvällarna men han tystnar när bössan åker fram så han lyssnar på mig iaf. han kastade dock in pinnar häromdagen igen men dem åkte ut snabbare än jesus och det gör han med om han inte skärper sig.

Nu är tvätten snart klar och lägenheten städad så blir vänneravsnitt och mina bästa vänner Ben och Jerry kommer på besök.
Dagens bild

Duvan ser också lite deppig ut, craving tobak och gått upp under sommaren, börjar bli rund om magen... Ser ju knappt sina egna fötter längre.

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0