Idol, busshelvete och spontan vinkväll

Dagen börjar rikitgt spännande med att Emma, Klara och Lin "bestämmer" att jag ska iväg till Malmö den 18:e april för att provsjunga för Idol 2009. Jag går med på detta och e ganska pepp faktiskt med tanke på att jag löovat mig själv att göra det innan jag dör. Varför inte nu lixom? Sen kommer facebookgruppen som får ca 80 medlemmar på en dag. Behövs hundra så välkomna. Resten av Dele-crew ska fanimej göra bort sig lika mycket som jag^^

Efter 3 timmars föreläsning om hur psykoanalysen utvecklas från 1896 - 2009 (vilket var intressant, en del iaf) var det dags att käka tacos med Lina Darlingen  och sedan ta bussen till Eurostop. detta gick galant då Lina försöker titta på sin egen läpp och jag försöker lära mig att titta på näsan samtidigt som jag vickar på den. Vi kom till Eurostop och bemöttes av trevlig personal på systemet (som vanligt) och skulle ta bussen hem. Detta gick dessvärre sämre.
Lina tänder en cigg, hjag sitter bredvid och chillar med en tialott och lite snus. sen kommer bussen och busschaffören tittar surt på mig och säger: "Vad står det längst upp i hörnet?" jag och Lina tittar förvånat mot busskuren och ser en rökning förbjuden-skylt vilket va hade missat totalt. Han tittar på mig igen och säger att man itne får röka i busskuren. Jag skriker halvhögt (av ren instinkt): " Jag har väl fan itne rökt?!" Därav säger Lina tyst "det var nog jag... förlåt jag visste inte" varav jag säger med ännu gällare ton i rösten "hade hon vetat det hade hon inte gjort det. Sen skulle vi åka tillbaka på samma biljett då det enbart gått ca 15 min. Då får man itne det och vi måste betala 23 spänn igen för tillbakavägen. Lina slänger upp sina pengar och jag hittar såklarty inte mina pengar. han blir otåligare och argare, suckar och stönar och jag blir mer och mer nervös. Tillslut hittar vi pengarna och kan betala. Vi sätter oss och vågar itne röra oss efter utskällningen man fått då man känner sig som ett litet barn. Vi kommer hem, med två boxar vin och en cider. börjar dricka och mår allmänt bra. Sen blir det chill vinkväll med Emma, Klara och Lina, till Harrys, träffar Madsen för första gången, lite bowling och sedan hemgång för min skull. Här sitter jag och mår rätt bra men otroligt trött i huvudet.

Hoppas alla andra haft lika kul som jag!
Emma, jag hoppas allt går bra imon. Love you my darlings!
Btw... Jag är kär
Hejsvejs!
Läggdags nu!
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0