Man undrar ju

Enda sedan mitt självförtroende rasade i botten har jag undrat över hur folk egentligen ser mig? Vem skulle man kunna "jämföra" mig och min kropp med egentligen? Jag känner mig gigantisk jämfört med de flesta. vem jag än järmför mig med så är jag alltid större än dem. Och då säger folk: "Man ska aldrig jämföra sig med någon annan" men herregud, det gör man! Alla jämför sig med andra, i allt. Annars kan man itne se att någonting är fel och måste göras åt problemet. Samma sak med sån där självterapi där du bara behöver älska dig själv så kommer alla andra älska dig och se dig som den du är blaha blaha. Det är bara något folk säger för att man ska känna en gnutta hopp.

- My teacher tells me that beauty always comes from the inside.
- That´s just something ugly people say.

Vill bara tappa massa vikt och må bättre än jag gör/gjort innan. Vill bara vara lika smal som alla andra. väga ett normalt 63 kg och kunna handla kläder i normal storlek.

Bajs på vikten!


Kommentarer
Postat av: Eleonora

Du får helt enkelt jobba på din självkänsla. Om du nu inte mår bra pga att du tycker att är det ena eller det andra så ska du ändra på det för att din skull och inte för andras. Om du känner att du vill göra ngt åt saken så gör det. Sattsa på en timmes träning varje morgon. Gå ut och gå! Men gör det för dig sj inte för andra. rekomenderar två böcker: Självkänsla nu och dess uppföljare som är skriva av Mia törnblom. Läs dem och lycka till!

Kram!

2008-09-04 @ 14:18:57
URL: http://benora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0