Korrektion

Emma, angående grönsakerna, om man googlar på fruktmässa så finns det i många andra städer frukstmässor. Tydligen väldigt populärt... varför vet jag fortfarande inte...

Sjukt jobbigt att gå upp såhär tidigt idag. Kl 09.00 är alltid för tidigt. Ändå har jag lyckats bita mig själv i knogen igår natt. Tur att jag inte sov med någon annan, då hade han kanske inte vaknat utan legat likblek efter massiv blodförlust...
Nu kommer dagens (inte ens dagens, årets snarare) irritationsmoment. När jag vaknade idag så pågår programmet Access på Mtv. Handlar om hur kändisar tar hand om sina hundar. Det är ju sjukt! Fine, hunden är människans bästa vän men jag undrar om din hund uppskattar att du slänger på den åtsittande armband, små Louis Vuitton-klänningar och lägger henne/homom i en jävla väska. Sen ska jag inte ens påbörja snacket om att skaffa egna hotellrum för hunden. "Hunden kan kolla på teve och sova skönt i duntäcken. Hmm, sen när lyckades en hund sätta på teven och dessutom själv bestämma att "nä, nun vill jag se på teve".

Jag hatar när människan utnyttjar dessa små (fula) hundar som accessoarer istället för riktiga varelser. Kan det bli med objektifierande än detta? Snart är det väl inne att lägga sin fru i en resväska och skicka henne på kryssning själv över atlanten och checka in henne på ett eget hotell-rum. Eller vänta, det händer ju redan... Jag hatar när människor tror sig kunna läsa av vad en hund vill och känner. En hunds primära instinkt är att sova, äta och para sig. Sen skiter han/hon i om hon sover i en dunbäddad säng med empir-sängstomme! Förstår iofs inte ens människor som bryr sig om en empir-sängstomme... Man borde dock leva med som hundar, sova, äta och para sig.

Hollywood, dra åt helvete!

Tinkerbell åxå...

Förresten, ett nytt ord jag hörde igår: Förfular
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0