Snor och åter snor

Har åkt på en gigantisk förkylning  över natten. Var fullt frisk på kåren igår, men i morse, då var det som att någon hällt kaustik-soda i näsan och spolat bort varenda litet näshår så snoret kan fara fritt i hela hjärnan. Kroppen är helt skakig när jag ställer mig upp eller måste anstränga mig, mitt huvud dunkar och näsan lever sitt eget liv. Fick släpa iväg mig själv till apoteket och köpa näs-spray och halstabletter. Kan man aldrig bara vara helt frisk?
Det är dessutom lite typiskt att jag skulle bli sjuk just idag, hade ju bodycombat bokat idag vid halv 7 och massa andra pass. Blir iaf yoga på lördag vid 12. Bra träning, lugn dessutom. Då blir jag iaf inte ännu mer sjuk av träningen.

Fick den där jävla tv-licens-räkningen på 2000:- idag. Va fan betalar jag för egentligen? Jag kollar på SVT ca en halvtimme i veckan. Dessutom har många människor en tv-box som de betalar 200 kr för varje månad för att kunna titta på tv. Varför ska man då behöva betala tv-licens på det? Att det ska vara så jävla dyrt att ha en tv.
Först köper man tv:n för några tusen, sen tv-licensen 2000:- om året och dessutom en tv-box-avgift på några hundra i månaden. Det är en sjukt dyr tv i längden. Visst kan man skita i att betala tv-licensen men då kommer det två läskiga medelålders bittra gubbar och försöker lura sig in i ens lägenhet och sätta dit dig stenhårt.
Nä, för fan, tv-licens är som ett brutalt plaströr nerkört i halsen...

Dagens bild
Till vänster: Erica, Till höger: Tv-licenskontrollant

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0