Livets gnällare

Idag är det måndag. Helgen har varit sisådär. Det knepiga är att jag varit ute både fredag och lördag. sammanlagt gick det enbart 50 spänn ute på krogen. För båda dagarna! Blivit bjuden av massa folk så det blev gratis å gott. Däremot tänkte Emma och jag dra en grillning och ölkväll. Det blev det. För första gången blev det någat mer av grillningen än bara en engångsgrill med euro-shopper-korv  och halvfrusna krovbröd. Flintastek, bönsallad och grillspett ftw! Ajja, sen öppnades ölen, sen blev det bulls en stund med några glas vin, sen B&B för en flaska vin! Sen vingla vi glatt hemmåt efter en helt underbart rolig kväll! En perfekt avslutning på en medioker helg.

Idag ska B-uppsatsen in så den ska bara läsas igenom innan vi skickar in den. Sen måste ajg lära till salstentan på torsdag men den kommer gå lika snabbt som en jude på cykel genom Tyskland 1939 (Hoppas att ingen tog illa upp över liknelsen, jag är inte antisemit eller vad det nu heter. Ville bara konstatera att det nog skulle gå jävligt fort för mig på tentan och även för den cyklande juden. Alltså inte tentan utan cyklingen...). Jag har inte boken kvar och har bara anteckningar på första kapitlet. På tal om juden genom Tyskland, ska  till Tyskland dagen innan salstentan och köpa öl. Ska bli sjukt skoj!



1. Jag hatar när människor inte använder sig av punkter i meningar. (Däremot katter är helt okej)

2. Jag hatar när människor lassar upp matvaruberg på bandet för det tror att det ska gå fortare bara för att alla matvaror kommer fram till kassörskan samtidigt.

3. Jag hatar när människor blir arga för att man inte kommenterat att de har nyköpta strumpor på sig. (Alltså skitsaker)

4. Jag hatar när människor klagar på en för att man uttalar paprika, persilja och träskor annorlunda. (Dock är det roligt att försöka lära Emma A att säga rrrrr, rullande R) (Hon är smålänning)

5. Jag hatar hur postlådans lilla lucka är uttänkt. Ni vet, när man ska posta någonting så fastnar man praktiskt taget i lådan med handen. (Fine, man ska itne kunna plocka upp saker ur brevlådan men ändå, man måste ju få komma därifrån!)

6. Jag hatar när människor skriver långa meningar. Det är sjukt jobbigt att läsa en bok om meningarna är en halv sida vardera. Man glömmer ju vad det stod i början av meningen. (Sen kan man ju alltid glömma punkten i slutet av meningen och så vill jag skjuta mig själv när jag läser...)

7. Jag hatar människor som påpekar saker om maten jag äter. ("Varför har du ingen sallad till maten? Jag fattar inte hur man akn äta det där utan sallad till.") Vad jag äter än min ensak, det finns inget värre än när folk påpekar och lägger sig i vad jag äter. Det är sjukt jobbigt om någon lägger sig i min mat.*Pam pam pam psssh*)
 
8.  (Med risk att ha dubbelmoral) Jag hatar när människor drar judeskämt. När man använder jude-liknelser i fel bemärkelse som dssutom inte har någon som helst mening. Till exempel, plugga som en jude...? Va?! Är dom kända för att plugga mycket eller? Gaah!

9. Jag hatar när häftstiften i häftapparaten inte vecklar ut sig utan bara förstör hela pappret och man måste göra en ny och då fastnar det gamla häftstiftet i apparaten och pappret bli repat och när man sen väl lyckats med denna jättesvåra uppgift, då märker man att man satt häftstiftet på fel sida av häftet.

10. Jag hatar när människor klagar över skitsaker (Vilket jag just gjort...)

Dagens bild
image136
Slutligen, jag hatar människor som inte tycker att denna kaninen är helt obotligt söt!

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0