Irritationsmoment i mataffären

Nu måste jag få skriva av mig min irritation efter att ha varit på ICA Maxi. Det finns ett fenomen jag bara inte kan förstå som gör mig så... så... jag vet inte ens vad! Man går lungt och stilla mellan hyllorna och handlar sin mat i lugn och ro. Klockan är ca 15 på dagen, ganska lungt ändå. Ställer mig i kön till kassan och det står ett par, runt 50 år kanske och har en kundvagn gemensamt. Frun börjar plocka upp varor nu kommer det skrattretande. Hon placerar upp varorna på varandra, berg med matvaror i hög på bandet. Kassörskan får problem då det kommer taco-bröd, 2 kg fläskfilé och en vattenmelon på ungefär 2 kvadratcentimetrar av rullbandet.
Tror hon seriöst att det kommer gå fortare ifall varorna kommer fram snabbare på bandet?

När hon packat upp en tredjedel av maten i kundvagnen lägger hon en nästa kund-skyld och ska betala för den delen av maten. Inte nog med att irritationen mot matvaru-upplägget stör mig så är kvinnan dessutom sjukt längsam med betalningen och ska lägga tillbaka saker i vagnen som mannen ska betala istället. Kön blir längre och längre. När hon ÄNTLIGEN är färdig, ja då ska mannen plocka upp "sina" varor. Även han, dum som han är, lassar upp maten i hela berg! På toppen av matberget skulle fanimej syret vara slut! Dessutom är han så korkad så han lägger limpan underst av 1 kg morötter, 3 kg spagetti och hör och häpna, Gorby´s hamburgare! Den limpan kan itne vara specellt luftig och fin när de kommit hem.

Hur fan kan man köpa Gorby´s färdiga hamburgare, redan klar och förberedd?? Så jävla äckligt ju!!


Jag må ha alldeles för mycket fritid och tomhet i skallen som ens bryr mig om dessa irritationer, och faktiskt lägger ner tid på att skriva ner dem i bloggen, men det ändrar inte faktumet:
Det går itne fortare i kassan för att du lägger upp varorna på varandra och varför ska ett par vara så jävla kinkiga med matpengar så frun inte ens är villig att betala 24.50 extra för ett korvpaket?

Dagens bild

image134
Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: emma

ett "tjockis vid chipsen" i högtalarna skulle kanske ha underlättat i det läget ;)

2008-05-22 @ 20:40:00
URL: http://angelwithoutwings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0