Ett slag i ansiktet...

Jag vet, d e mitt tredje inlägg för dagen men nu måste jag lufta mina känslor. På min lista över saker jag hatar som irriterar mig så glömde jag en mycket viktig punkt.

Jag är en person som har svårt att tycka om mig själv, jag gillar inte hur jag ser ut, jag gillar itne hur jag fungerar och jag gillar inte hur jag tänker. Men jag kämpar stenhårt för att ändra detta och kunna se på mig själv med nya ögon. Jag vill se mig själv som en snygg, trevlig och bra människa. Min osäkerhet har skapats på grund av att jag alltid får höra om min osäkerhet, att den förstör för mig själv och andra. Jag vet att ni menar väl när ni säger det men om sanningen ska fram så förvärrar det processen till att få mer säkerhet. Jag har kunnat se framsteg i min väg till säkerhet och självförtroende, jag har tagit 3 steg framåt. När dessa kommentarer kommer fram stannar framgången upp och jag backar 4 steg.

Att vissa har dåligt självförtroende som i många fall kan förstöra dennes liv och hälsa går inte att fixa bara genom att konstatera själva faktumet  "du har dåligt självförtroende, ha inte det!". Jag har kämpat med det i så många år och jag mår bättre i Halmstad, det gör jag. Här har jag hittat ett nytt, andra hem. En nystart för mig. Men när dessa kommentarer om att man är jobbig eller destruktiv, inte fan får man bättre självförtroende av det.

Anledningen till att jag tar upp detta nu är att jag läste ett inlägg som faktiskt sårade mig. Ja, tyck gärna att jag e överkänslig och osäker, det är jag men jag är fortfarande människa, med känslor som är lika viktiga som andras känslor. Jag tog åt mig, väldigt mycket, speciellt en text om vikt och vilka metoder man använder. Att man inte ska vara överviktig (ha ett BMI mellan 18-25 och och man ska ha självförttroende och älska sig själv. Jag stämde in på alla de olika man-ska-inte-vara-sån-kraven. Jag behöver inte höra att det är korkat att vara som jag är och göra det jag gör, men jag kämpar med det.

Om jag har varit till mycket trubbel så ber jag om ursäkt, verkligen, seriöst. Men såna saker sårar. Det underlättar inte min rehabilitering till att må bättre med mig själv.

Kommentarer
Postat av: Robban

Jag tycker det är lite tråkigt att du faktiskt tar till dig av saker som jag menar som ironiska och humoristiska. Och de få saker jag relaterar till verkliga händelser har inget kopplat till dig över huvud taget. Tråkigt att du tog illa upp, för det var verkligen inte riktat till dig, eller någon för den delen.

2008-05-27 @ 14:03:33
URL: http://crazyrobban.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0