Tidig morgon

Ja, nu i morgonyran (11.00 e kanske inte riktigt morgonyran men...) tänkte jag ta upp lite saker som grämer mig, roar mig och får mig att fundera. Först har vi:

Drömmar
Jag drömde häromnatten en dröm om att det fanns vithajar i Göta kanal i centrala Göteborg. Satt lungt och skönt på Paddan och käkade middag (den såg annorlunda ut i drömmen...) och plötsligt ser jag en hajfena och den knuffar omkull båten och försöker äta upp mig men jag lyckas skydda mig med en solstolsdyna (för det funkar säkert i verkligheten). Natten efter dyker det upp hajar igen, denna gång i form av ett monster med hajbakdel och orm/drak-framdel. Var instängda i ett stort rum där monstret åt upp en efter en. Jag fick chansen att komma därifrån men visste att då skulle det komma hit andra människor och av någon anledning så skyddade jag rummet och monstret innuti det. Jag stängde dörren och blev uppäten sist. Jag offrade mitt liv för någonting i drömmen. Jag vet tien riktigt varför eller vad men av någon konstig anledning. Detta fick mig att börja fundera en aning. Skulle man utan att blink offra sitt liv för att rädda någon annan, gömma något som är bäst att det hålls hemligt? Jag vaknade ju jättesvettig och räddare än Jesus men ändå kände jag ett visst hjältemod.
Kan offrande ses som hjältemod om det görs i all god mening?



Grupparbeten
Dessa jävla grupparbetes-problem! Vill man byta gruppkan man väl fråga och berättar det innan man bestämmer en ny grupp. Lite förvarning är alltid bra att få. Att sedan ändå behöva göra grupparbeten ensam när man väl är i en grupp är inget GRUPPARBETE!! Om en person kämpar för att klara sig och få bra betyg och den andra åker snålskjuts är något fel. Jag vill verkligen läsa socialspykologi och klara alla seminarium och uppsatser som vi "ska" skriva ihop men när den ena gruppmedlemmen inte är där eller förberett sig är det svårt att ge lika mycket på ett arbete. Nu har jag ingen att skriva B-uppsatsen med (vilket är ett grupparbete) och jag har seminarium ensam var och varannan vecka som också är en gruppuppgift. Funderar på att skriva den där jävla B-uppsatsen själv istället, då kan jag enbart skylla mig själv över resultat och samarbetesförmåga. Då får man iaf gjort saker och ting på sitt eget sätt...

Sommarjobb
Har bestämt mig för att söka sommarjobb i Halmstad i sommar. Vill bo själv i lägenheten och har alla mina saker och även många klasskompisar som ska stanna över sommaren. För att itne tala om vilken sommarstad det är. Sitta på uteserveringen på Bulls på kvällen till sena natten och dricka öl, tjöta och bara ha det gött, grilla på Östra stranden och åka till Tylösand och motionera på stranden. Att jag dessutom måste betala hyra hela sommaren gör att det känns bättre att bo kvar i lägenheten än att bara betala för någonting man inte använder. Jag vet dock att jag kommer sakna vännerna i Mölndal men det kommer bli visiter några helger och självklart så hoppas jag på besök till Halmstad och göra allt av ovanstående aktiviteter. Kommer bli en höjdarsommar, om jag får jobb bara. Annars sätt situationen i ett helt annat läge. Då kommer jag på någonting=)



Anyway, det var lite av det jag ville ta upp i dagens inlägg. Hade en soft kväll igår hos Emma A med hemmagjord pizza, Topmodel och tjejsnack. Alla åker ju hem i helgen så jag är helt själv idag fram till söndag fast d e rätt skönt, kan jag lägga ner energi på salstentorna och saltentapluggandet.
Andra saker planerade är:

22/3 - Påskmiddag i Halverdal
28/3 - Inlämning av fem hemtentor
2/4  - Salstenta, tentafest med klass-gasque med beach-tema
4/4 - Till Göteborg med Tessan och Emma
9/4 - Stabgasque med 80-talstema


Dagens bild
image109
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0