Lära av sina misstag

Man säger ju att man lär sig av sina misstag, detta anser jag är sant men det finns en annan sak som också ger en en stor lärdom, andras misstag. Relationer man haft med personer, både pojkvän/flickvän och vänner och bekanta får en att se vilken sorts person man vill vara, hur man vill att sina relationer i fortsättningen ska se ut. När jag var 7 år blev jag bästis med Lois, en undrbart rolig tjej. Vi umgicks nästan varje dag från ettan till nian. En barndomskompis kan man väl säga. Vi lärde oss mycket av varandra. Jag lärde mig av mina egna misstag och hennes misstag då vi hade bråk nästan varje dag (inga stora men bråk var det). Jag ville inte vara en person som blev arg för varenda liten småsak som kom upp och jag ville inte vara feg och inte våga säga till om jag väl blev arg eller besviken. Jag saknar dig dock, Lois! Du är den jag känt längst och shit, va mycket roligt vi hade mellan alla bråk=)

Sådana här olika relationer har format mig och hur jag fungerar. På detta sätt har svartsjuka, osäkerhet och andra personlighetsdrag överkommits och skapats. Jag har en bestämd bild av vilken sorts person jag inte vill vara. Vissa saker som dykt upp i olika relationer, pojkvänner, vänner, även främlingar tar man till sig och undviker. Jag tänker inte skälla eller vara bitter på er som visat negativa sidor och sårande kommentarer/beteenden utan istället snarare tacka er för att ni lärt mig vilken person jag vill vara och vad jag definitivt vill undvika.
Nu låter det kanske som att alla andra gör fel men inte jag, så är inte fallet. Jag har gjort många misstag i mitt liv och kommer säkerligen göra fler, men jag lär mig en liten gnutta vid varje misstag. Likaväl från andras misstag.


Anyway, idag blir det pluggande av 1,5 hemtentor, Skriva rent nollebrevet, färga håret, kanske dra till stan, kanske kåren ikväll, annars plugga till salstentan.
Längtar till 4 april. Till Gbg med Tessan och Emma, gå till Gretas på fredag, shoppa och ha en mysig dag på stan lördag och på kvällen till Wandas. Shit kommer rocka! 

Dagens bild
image115

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0