Tough getting older

Jo, det skrämmer mig lite men för det mesta som ser jag ålderdom som något ganska intressant.Livet är ju lite utstakat från man föds till man dör, plugga vidare efter gymnasiet, jobba, hitta sin "själsfrände" (som jag iofs itne tror på men ni förstår idéen), gifta sig, skaffa barn, jobba tills man är 65, gå i pension och börja spela golf och lyssna på Vikingarna. Sen kolar man helt enkelt. Jag är just nu på punkt två, att plugga vidare. Min själsfrände har jag itne mycket hopp om att hitta eller hålla ihop med än. Gifta sig ligger så längt fram så jag knappt kan fantisera fram en bild om det. Herregud, Erica blir en fru Någonting. Vill ju behålla mitt efternamn... det ska jag definitivt! Anyway, plugget kommer jag klara bara jag satsar på det. Måste lägga ner mycket mer tid på att läsa böcker och ta tiden till att anteckna och gå på föreläsningarna. Förutom när Christoffer föreläser... Alltså, det är som att lyssna på en blandning av Robert Broberg och Thomas DiLeva. Sen är hans målningar på tavlan en egen konstinriktning. Ja, herregud!

För att återgå till grunden av detta inlägg, att när man är 65 och uppnått allt detta säger många att dom absolut inte vill bli gamla, rynkiga, förfalla och allmänt ruttna bort. Jag ser fram emot det! (Inte att ruttna bort utan att bli gammal)! När man har barnbarn, spelar golf med sin själsfrände som man varit gift med hur länge som helst och ha kafferep med grannarna varje söndag förmiddag. Nej fan, det ska bli en skön tid. Bättre att jobba skiten ur sig nu och få en lugn och stabil framtid än att lata sig konstant. (Även om dte är lite frestande att lata sig hela livet...)

Denna helgen var sjuk! I fredags var det fest hos B-Johan där jag itne kände en enda förutom Johan, fick mängder att dricka och snackade med lite folk. Sen var det utgång till Mårtensson men blev lite blandat, jag och några fler hamnade på Bulls, sen hamnar vi på Morfars och dricker ännu mer. Sen är det dags att åka hem, drar till Johan igen och somnar där. Kl. 9 dagen efter smyger jag upp till mig tappar min bh i trappan så den hade någon snäll granne hängt upp på trappräcket. Smög försiktigt ut och hämtade den. Hoppas ingen såg mig... Träffade Frida på kvällen på lördagen, sjöng singstar så rösterna försvann och sen ut till B&B och bowla. Satt å tjöta och drack vatten (ingen alkohol). Hemma vid 3 inatt typ. Tänkte kolla på mördande legender men jag stängde av efter att någon blev halvt hängd. Jag e för jävla feg asså! Blev lite animalplanet och sen nana-dags.

Längtar till nästa helg iaf, träffa Frida igen efter 8 veckor, Elin och Linda ska också klämmas in:) Korn på Fredag med Jim, ha middag med mor och far och träffa Jonas:) Kommer bli kalas! 

Dagens bild
image89

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0