Pluggande och dess problematik

Grupparbete har sin nackdelar och fördelar. I detta inlägg hade jag tänkt blicka på de nackdelar som finns.

Vi börjar med fenomenet "grupparbete". Hur skriver man ett arbete på tre personer när enbart en kan sitta och skriva ner på datorn? Ska alla sitta med och kommentera och ska den som skriver skriva ner percis allt som sägs? Detta är ett väldigt slöseri med tid så hur gör man då i gruppen? Jo, man delar upp arbetet, varsion del, varsina kapitel och dyl. Är det då ett grupparbete?
    Att skriva sin del, sätta ihop de med två andra som är skriva på olika sätt då alla skriver och formulerar sig olika (Detta betyder INTE att någon är sämre eller bättre), men man får ett gemensamt betyg på alla tre delar. Man blir ju itne bedömd individuellt vilket jag anser är väldigt viktig, speciellt när man läser på högskola/universitet. Det är dessa år man kommer bäre med sig hela sin livstid och det är det som ska fixa jobb åt dig.

Grupparbeten är sjukt komplicerade men också väldigft roligt. Man får ju umgås och plugga med andra människor vilket ger, iaf mig, en större drivkraft eftersoim ens självdiciplin suger röv.

Suck, men för tillfället hade jag helst haft ett enskilt arbete. Behöver testa mig själv. Blir iaf att få tillbaka hemtentor (3 st.) idag. Får hoppas på det bästa.

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0