Helg: Passerat

Oj, vilken helg! Okej, det blir inlägg i kronologisk ordning denna tråkiga oturssöndag.

I fredags åkte jag till Gbg med en gigantisk väska och vingarna till halloweenfesten var med. Var hemma runt 2. Åkte till Frida på kvällen och kollade på fredag hela veckan och Idol. Lördag, upp kl 09.00, åkte och handlade med morsan och Jonas. Sedan in till stan direkt från affären, köpte lite tillbehör på Buttricks, och systemet. Åkte hem, började göra mig iordning med allt som behövdes göra. Åkte till Frida vid 6, och där va Maria, Jossan och Martin redan. Sedan ramlade folket in, i mängder kan jag tillägga. Fick en hälsning från Linda av Johan, det gjorde mig mycket glad:) Singstar, lite guitarhero och en vinare blev det. Lite shotspel att börja med var åxå trevligt, hehe. Sedan började problemen och de har bestätt tills nu ungefär.

1. Jag trodde tåget gick 21.26, detta gjorde det inte utan 21.56. Jag får skynda mig att fixa en taxi så jag kommer in till stan till 21.45. Jag hann iaf, tack och lov.
Spenderat: 280:-

2. Svettig som en gris träffar jag Sillan, Adam och Alexandra och blir körda till Kortedala där halloweenfesten ägde rum. Fest? Nope! Det var mer barnkalas med groggar. Vi drog därifrån vid 12.45 (ca).

3.  Jag får idéen att träffa Frida, Elin och alla andra inne på Sticky och släpps av inne i stan. Jag kommer fram till vakten och han säger att jag e för full och att jag har falsk-leg. Erica börjar argumentera att hon inte alls är full och att det ÄR jag på legitimationen. Jag försöker ringa upp Frida men inget svar. jag provar i 30 min (ca).

4. Nu är klockan 01.45 och Erica blir mer och mer desperat och hon fryser mer än Jesus. Hon ger upp försöken med att övertala vakten att det ÄR mitt leg och försöker istället ringa en taxi. Detta försök pågår i 30 min (ca) och ringer sedan morsan, hon har druckit vin så det går inte att hon hämtar. Där sitter Erica, ensam, iskall och med svart smink i hela ansiktet och fötterna värker av klackarna. Får tag i en taxi som kör förbi (säkert svart-taxi också, kommer Erica på när hon satt sig i taxin). När tanken slår mig att det är svart-taxi blir jag asrädd och halvt börjar lipa av trötthet och rädsla.
Spenderat: 250:-

5. Vaknar kl halv 9 (vintertid) med illamående och skallebank. Går upp och duschar (?) och mår genast lite bättre. Sen är det lungt ett tag fram tills Sillan och jag ska ta bussen till Halmstad. Vi går till den buss där det står Köpenhamn och d e rätt nummer och hela paketet. Busschaffören säger att d e fel buss efter vi klämt in väskorna i bagageutrymmet. Bussen ska gå 15.00. Kl. 14.59 får vi snabbt försöka få ut de astunga resväskorna igen för att springa till den andra bussen som vi ska åka med. Vi är självklart sist på bussen så vi får inte sitta bredvid varandra utan jag hamnar bredvid en gigantisk stor neger som luktar bajs och va väldigt nervös. Han tittade på klockan en gång i minuten under hela bussresan (Det tar iaf 1h och 40 min). Sedan tittar han dessutom över min axel när jag spelar worms på mobilen ( I know, det är patetiskt men va fan, d e tråkigt att åka buss...)*

Väl framme i Halmstad ska man kånka hem med en väska på 20 kg på axeln, en ryggsäck, 3 liter vin och de gigantiska änglavingarna.

Nu ska jag aldrig mer ta med mig någonting till Gbg, orkar inte bära mer grejer. NÅGONSIN!
Är trots all denna skit nöjd med helgen... lite iaf. Skulle stannat på Fridas fest. Då kanske jag had ekommit in på sticky åxå..

veckan som kommer blir nog rätt skoj. Middag med Julia, Johanna, Sillan, Adam, Magnus, Björn och kanske Elin och sedan halloweenfest igen. Får se om d blir skoj på den festen då:/ Sen kommer ju Linda ner på fredag till lördag. Även detta sjukt skoj:)

Hejsvejs!

* Worms är faktiskt ganska roligt, jag erkänner. Det var inte bara tidsfördriv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0