Artighet

Ja, det finns faktiskt lite artighet och moral kvar i samhället. När man som ung (Anser ändå mig själv som hyfsat ung) får hjälp av äldre personer. Som exempel när jag skulle till Maxi och handla dagens mat och lite mer. Jag går med två kassar med kläder och allt möjligt, böcker och skolväska. Jag har då smått problem med att nå en korg (sån där med hjul på som man drar efter sig). Då står det sn snäll man i 80-årsåldern med krycka och faktiskt tar ner en korg åt mig och sedan en till sig själv. Detta ser jag som en väldigt snäll och osjälvisk gärning. Även när en tant plockade upp en penna jag tappade efter mig på stan. Att äldre visar så mycket respekt men frågan är om de får tillräckligt mycket respekt och artighet tillbaka.

Fan nu e d mycket! Anmälningsgrejer till skolan å massa annat ståhej. Gaah! mitt huvud vill tas av och ha en piprensare genom öronen, skrubba bort lite stress och sedan sätta tillbaka huvudet.

More to come


Folk
som inte kan acceptera andras svagheter måste först lära sig acceptera sina egna svagheter.

Ibland kan verkligen hjärtat göra en förvirrad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0