Ju äldre desto klokare?

Pensionärer har ett väldigt speciellt förhållningssätt till shopping. De verkar ibalnd som att de inte har varit i en hyfsat modern affär innan. Anledningen till detta är att jag såg idag på apoteket en tant som inte greppade att man kunde använda korgar för att lägga sina varor i utan gick fram till kassan och hämtade en påse och började lassa ner floursköljningsmedel och annat. Ett annat exempel är när de står vid brödkorgarna (där man plockar bröd i en påse) i mataffären. Det ligger en tång man ska plocka bröden med men de använder ändå händerna. Klämmer, känner, luktar och tafsar på samtliga bullar i lådan och sedan väljer att inte ta någon alls. De har alltså tafsat på alla bullar helt i onödan! När näste man kommer och ska plocka bröd är det tumavtryck djupare än röda havet i bullarna.

Sedan har vi ju den eviga frågan. Det är nästan i stil med vad meningen med livet är: Vems ansvar är det att lägga fram "nästa kund"-skylten efter man plockat upp sina varor? Är det min tur efter jag har lagt upp min sista vara eller ska näste man göra det själv? Iofs har detta inte med gamla och shopping att göra men iaf, en viktig fråga.

Ett annat klagomål jag vill berätta om är hur folk parkerar sina kundvagnar i gångarna i mataffären. Gångarna är itne alltid jättebreda så det kan va knöligt att knö sig förbi med sin egen vagn om det står en surkärring(detta är inte alltid äldre utan oftast feta, lata och otrevliga ca 40-60åriga kärringar) som tar med sin matvagn precis var hon än går i affären. Hon kör heeela vägen fram till grönsaksdisken och ska plocka bananer men tar upp ca 4 platser då fler vill plocka bananer (Även här ska alla varor klämmas, luktas och tafsas på). Att man inte kan ställa sin vagn en liiiten liten bit bort så att fler kan få plats om det är trångt är ett mysterium. Platon hade säkert en teori om detta.

För övrigt har vi ju grejen med pausmusik i telefonen. Helt jävla underbar uppfinning. Jag ringde till Apollo häromdagen för att få info om bokning. Stod i telefonkö i minst 20 min men det var värt det! Lite grekist inspirerad musik i 5 minuter, sedan hawaiimusik och sedan lite annan go semestermusik. Jag blev nästan upprörd när receptionisten svarade. Avbryt inte! S, min fråga, varför har man inte pausmusik på alla telefonnummer? Jag hade valt att spela Helmut Lotti - Lions sleep tonight. Då hade iaf Elin ringt ofta:P

Nu ska jag spela lite Ut2003, ett helt underbart spel btw!:D  Hejsvejs!image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0