Händelserik månad

Juli, ja det är skönt att denna månad äntligen är slut! Allt har varit så stressigt, rörigt och förvirrat. Anledningarna? Här är en resumé.

1.  Den 2 juli började jag på en ny arbetsplats (igen) och hamnade på Riksbanken i Mölndal. Fick heltid och även löneförhöjning. Har varit där nu i 4 veckor. Bara en vecka kvar på jobbet. Sen är det semester som gäller.

2.  Den 10:e juli gjorde Robban slut. En vecka innan min födelsedag... Heartbroken och förstörd försökte jag klara av både jobbet och pressen om hur hösten ska bli. Det gick väl. Nu känns det ganska skönt faktiskt. Blev inte sårad av att han gjorde slut, utan hur han bettet sig efteråt. Jag är redo att gå vidare och har nog gjort det åxå. Känns ganska skönt att var singel och tid med allt annat. För JA, jag har intressen och ett eget liv! Prioriterar mig själv nu, lär mig bli en bättre människa på olika sätt och känner hur skönt det är att vara för sig själv.  Som jag brukar säga: "Det finns alltid någon bättre".

3. Den 12:e juli fick jag besked om högskolan. Socialpsykologi i Halmstad, mitt förstaval. Jag kom in och tackade ja direkt. Inget att fundera över. Det jag är intresserad av, dit jag ville flytta och komma bort från Mölndal och faktiskt hela Göteborg. I alla fall i fyra år.

4. Den 17:e juli, min födelsedag. Firades med familjen på kråkans krog. Oxfilé med Bea-sås och klyftpotatis. Fick jättefina presenter till flytten och tårta! Hur längesen var det min mamma bakade tårta till mig på min födelsedag?! Var annars en ganska känsloladdad dag med gråt hela kvällen/natten. Anledningen var nr 2 i denna listan.

5. Den 28:e juli. Jag skriver på ett förstahandskontrakt på en studenthyresrätt i Halmstad. Lyckades fixa bostad efter bara tre veckors extremt sökande. Jag fick förstavinsten, minst sagt. Helt underbar etta!! Kan itne vara gladare och nöjdare.

image18

Den 28:e juli hade jag även min årliga födelsedagsfest. De gamla vanliga kom och lite nya ansikten. Var väldigt trevligt tills "vissa" spydde överallt och hällde öl i de fina blommorna jag fick av Mia och pojkvän. Var iaf lyckat annars och gick och la mig vid halv 5. Idag var däremot ingen höjdardag. Mer bakis än Jesus efter nattvarden, huset stökigare är någonsin (Tänkte skriva Jesus men det passade verkligen inte in i den meningen).  Drog och käka kebabtallrik med P och hälsa på hemma hos Ellen. Kom hem vid 4 och har städat upp det värsta. Ikväll blir det ensam hemma (Jonas e borta nånstans) och kolla film, pyssla med foton och äta nånting.

Ja, som Du läst, juli månad har varit hektisk på både bra och dåliga sätt. Hela mitt liv har förändrats på bara en månad. Livet är allt bra konstigt ibland.
Men saker känns bra nu. Juli slutade så otroligt bra trots all skit och jag är nöjd med mitt liv nu. Singel, snart nyinflyttad, och mer vuxen än någonsin. Känner mig faktiskt mer vuxen nu. Jag tycker jag kan hantera saker på ett rätt okej sätt. Äsch, nu blev det för djupt här.

So long!
Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Liinda

Skönt att allt går frammåt nu :) saaaaknar dig Erica, massor!

2007-07-29 @ 20:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0