Kultur eller öltält?

Jag är besviken, otroligt besviken! Fick bilagan till Kulturkalaset som nu ska ersätta Göteborgskalaset. Innan var kalaset gratis konserter av alla möjliga artister. Komer ihåg när jag såg MBMA, Bad cash quartet och massa andra artister. Var svinball! Och öltälten, överallt öltält och massa folk, i alla åldrar.  Men nu, nu är det kultur istället.

Ordet kultur får iaf mig att bli aningen orolig. Jag dömer inte ut allt som kallas kultur (även musik är en slags kultur) men det är inte mycket kultur som passar alla. Konstverkstad, krukmålning och Tre trallande trattar är inte direkt något som fångar mitt intresse. Jag tror att det är svårt att fånga alla åldersgrupper i något så invecklat som kultur ändå kan vara. De har redan mist mig iaf.

En av skillnaderna är att det inte ska finnas öltält detta år. Öltält e ju festival ju! Jag vill kunna sitta ute på en uteservering med polarna och dricka billig öl i plastmugg som nästan går sönder och sedan vingla hem när de stänger och försöka sitta på bussen utan att skratta arslet av sig åt någon annan full 20-åring. Visst, det har varit problem med extrem överfylla och bråk under Gbg-kalaset men va fan?! Ingen har väl dött av lite bakfylla?
Musiken är en annan sak som gör mig väldigt ledsen över förändringen. Innan fanns det hela veckan konserter på olika ställen, mest på Bananpiren. Nu är det vad? Tre trallande trattar, Flamingos och Arvingarna! Gaah, vill inte... Vill ha de gamla Gbg-konserterna, Bad cash Quartet, MBMA, Org 12, Håkan Hellström och massa andra bra band!
Rullstolsbasket och krukmålning, inte något jag längtar efter hela vinterhalvåret att få se.

Nej, tillbaka med det gamla hederliga GBg-kalaset! Gbg kommer tappa så sjukt mycket besökare eftersom målgruppen är, ja vilken är målgruppen nu?

Bye bye från Irriterad öldrickande musikslyna

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är inget fel på arvingarnA!

2007-08-13 @ 16:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0